search icon

10.04.2025

Započeo proces umrežavanja župnih caritasa u informatički sustav E-Caritas

Sustav E-Caritas, digitalna platforma usluga i servisa u mreži nad/biskupijskih caritasa, pokrenut početkom 2019. godine ima za svrhu ujednačiti, digitalizirati i osuvremeniti radne procese u pružanju socijalnih i karitativnih usluga u mreži Caritasa. Osobitost sustava E-Caritas je usmjerenost na profil i potrebe korisnika, ali i pregled broja pruženih socijalnih i karitativnih usluga i servisa koji su kroz analitičke module dostupni u realnom vremenu. U informatički sustav E-Caritas već 6 godina uključeno je 16 nad/biskupijskih caritasa i Caritas vojnog ordinarijata u Hrvatskoj. Hrvatski Caritas odlučio je unaprijediti sustav i omogućiti uključivanje i mreži župnih caritasa.

Župni caritas, kao bitna sastavnica života žive župne zajednice, povezuje ljude koji svoje slobodno vrijeme i sposobnosti koriste na način da dragovoljno pomažu bližnje u potrebi i one koji su spremni svoja dobra i usluge staviti na raspolaganje bližnjem u potrebi.

Novost u sustavu E-Caritas je implementacija elektroničkog obrasca s prikazom godišnjeg djelovanja župnih caritasa. Riječ je o – jednostavnom za korištenje – digitalnom obrascu koji predstavlja godišnje djelovanje župnog caritasa za prethodnu godinu. U obrazac se upisuju osnovni podaci župnog caritasa te skupni podaci o broju korisnika i obitelji, podaci o podijeljenoj materijalnoj i financijskoj pomoći, pruženim uslugama psihosocijalne pomoći te broju volontera u župnom caritasu.

Uz osnovne značajke platforma E-Caritas omogućuje biskupijskim caritasima pregled djelovanja župnih caritasa po arhiđakonatima i dekanatima određene nad/biskupije te generiranja izvještaja za potrebe izvještavanja.

Proces dorade E-Caritas platforme dovršen je krajem 2024. godine, a početkom ove godine čak 82 župna caritasa Caritasa Zagrebačke nadbiskupije zatražili su pristupne podatke kako bi mogli početi koristiti sustav. Župni caritasi pristupaju bazi dragovoljno a sve u skladu s mogućnostima volonterskog angažmana voditelja i suradnika župnih caritasa. Umrežavanje i digitalizacija godišnjih izvještaja omogućit će voditeljima župnih caritasa brži unos podataka nad kojima će administratori na nad/biskupijskoj razini imati kompletan uvid, a samim time olakšat će se i unaprijediti razmjena informacija te proces pružanja pomoći od strane nad/biskupijskih prema župnim caritasima.

U vremenu digitalizacije Caritas čini dodatan korak s vremenom i omogućuje uključenje i mlađim članovima župnih zajednica u aktivnosti i rad župnih caritasa. Samim pregledom pruženih usluga, prikupljanjem i dijeljenjem materijalne i financijske pomoći očituje se činjenica da župni i biskupijski Caritasi u svojem poslanju uvelike doprinose smanjenju rastućeg siromaštva u društvu i nerijetko su jedino mjesto pružanja materijalne pomoći potrebitim građanima.